PROJE EKİBİ


PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ

Dr. Öğr. Üyesi Burcu DURMAZ: 
Lisans, yüksek lisans, doktora ve doktora sonrası eğitimlerinin tamamı matematik eğitimi üzerinedir. Araştırma alanları arasında rutin olmayan problem çözme stratejileri ve kavram yanılgıları, matematik kaygısı vb. bulunmaktadır. Durmaz, lisans düzeyinde "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı", "Matematik Öğretimi I ve II", "Geometri Öğretimi", "Bilim Tarihi" ve "Matematik Tarihi" derslerini lisans üstü düzeyde ise "İlköğretimde Matematik Öğretimi" ve "Matematik Eğitiminde Teoriler" derslerini yürütmektedir. Doktora sonrası araştırmasının başlığı "Amerika ve Türkiye Açısından Üstün Yetenekliler Eğitim Sistemi ve Üstün Yetenekli Öğrenciler için Matematik Eğitiminde Yaratıcılığın Geliştirilmesine Yönelik Öğretimsel Materyal ve Stratejilerin Karşılaştırılması" olup bu amaçla 10 ay süreyle Amerika'nın New York şehrinde araştırmasını yürütmüştür. 


UZMAN PERSONEL

Doç. Dr. Memduh Sami TANER:


TÜBİTAK 400X (4004, 4005, 4006 ve 4007) projelerinde oldukça deneyimli olan Doç. Dr. Memduh Sami Taner, uzun yıllardır bilimin toplumla buluşması için değişik yaş gruplarına yönelik birçok farklı çalışmaya imza atmıştır. Antalya ilinde yapılan bilim festival ve şenlikleri, farklı illerde her yıl yapılan Astronomi Öğretmen Seminerleri, Işık Kirliliği farkındalık etkinlikleri Taner'in büyük katkılar sağladığı çalışmalardan sadece birkaçıdır. Projemiz için hazırladığı etkinlikler, Astronomi Öğretmen Seminerleri kapsamında yapılan çalışmalardan beslenmiş olup astronomi ve matematik eğitimi arasındaki bağların öğretmenler tarafından görülmesini sağlayan, bilim insanlarının hayatları ile zenginleştirilmiş ilgi çekici içeriklere sahiptir. Taner'in öğretim üyesi olarak görev yaptığı Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde lisans düzeyinde açıp/yürüttüğü dersler arasında "Çocuklarla Bilim" dersinin bu projeye çok katkısının olacağı açıktır.

Dr. Öğr. Üyesi Hakan KOĞAR:

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Yüksek Lisans ve Doktora derecelerine sahip olan Koğar, sınıf öğretmenliği lisans programından mezundur. Halen Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak görev yapan Koğar "Zihin Kuramı Becerileri Öğretiminin Otizmli Çocukların Sosyal Yeterlilikleri Üzerine Etkisi"; "İlköğretim Veli Rehberinin Bir Bölümünün Yazılması ve Tümümün Güncelleştirilmesi" ve Öğrenme ve Öğretmen Uluslararası Anket: TALIS" projelerinde görev yapmıştır. 


EĞİTMENLER

Doç. Dr. Tolga ERDOĞAN:

Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak görev yapmakta olup çocuk edebiyatı ve drama alanında pek çok çalışması bulunmaktadır. "Yaratıcı Drama Etkinlikleri ile Çocuk Kitaplarına Yolculuk" Erdoğan'ın yayımlanan en son kitabıdır. Bu süreçte, özellikle hazırlanan etkinliklerin projenin hedef ve amaçları ile uyumu; çocuk edebiyatı ve drama bağlamında hazırlanan etkinliklerin yeterliği vb. konularda katkılar sağlamıştır. Erdoğan, öğretim üyesi olarak görev yaptığı eğitim fakültesinde "Drama" ve "Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Yazma" vb. gibi pek çok dersi yürütmektedir.    



Doç. Dr. Meral KAYA: 

YÖK Dünya Bankası'nın bursuyla geldiği Amerika'nın Ohio Eyaleti'nde yer alan Ohio State Üniversitesi'nde yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlayan Kaya, doktorasını tamamladıktan sonra birkaç yıl süreyle Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Ardından Amerika'ya dönen Kaya, farklı üniversitelerin ardından son olarak Amerika'nın New York şehrinde yer alan Brooklyn Üniversitesi Eğitim Fakültesi Erken Çocukluk Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Kaya, çocuk edebiyatı, okuma yazma ve disiplinler arası program ile öğretim gibi dersler vermekte olup bu projenin ortaya çıkışında önemli rol oynamıştır. Özellikle İngilizce yazılmış nitelikli çocuk kitaplarına ulaşım açısından projenin yürütücüsünü doğru kaynaklara yönlendirmiş ve proje kapsamında da öğretmenler için kritik olan beceriler üzerine etkinlikler yazmıştır. 


Prof. Dr. İbrahim Enis SINIKSARAN:

İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü Sayısal Yöntemler Ana Bilim Dalı'nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Sınıksaran, doktorasını İstatistik Ana Bilim Dalı'nda tamamlamış olup matematiksel bağlamı olan çocuk kitaplarının dilimize kazandırılmasına çok büyük katkıları olmuştur. Sör Çepçevre ve Maceraları ve Greg Tang'ın Eğlenceli Matematik Serisi çeviri sürecinde katkı sağladığı kitap serileri olup kendisinin de Şansın Matematiği isimli bir popüler bilim kitabı vardır. 


Dr. Öğr. Üyesi Barış EROĞLU:

Doktora tezi bilimin doğası ve sosyobilimsel konular üzerinedir. "Popüler Bilim ve Eğitim Uygulamaları"na yönelik ulusal bir kitap bölümü ve popüler bilim kitaplarının fen eğitiminde kullanımı isimli ulusal bir projesi bulunmaktadır. Eroğlu, aynı zamanda Youtube üzerinde "Çizgi Bilim" isimli serinin yaratıcısı olup Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. 


Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin MERTOL:

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı'ndan mezun olduktan hemen sonra Çocuk Edebiyatı alanında tezli yüksek lisansını tamamlamıştır. Ardından üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler eğitimini konu alan coğrafya bilim alanında bir doktora tezi yürütmüştür. Doktora tezinin uygulama kısmını yürütmek üzere bulunduğu Amerika'nın New York şehrinde St. John's Üniversitesi'nde çalışırken Brooklyn Koleji Eğitim Fakültesi Erken Çocukluk Eğitimi Bölümü'nde görev yapan Doç.Dr. Meral Kaya ile çalışmıştır. Mertol, Kaya'nın "Çocuk Edebiyatı" derslerini bir dönem boyunca takip etmiştir. Amerika'dan döndükten sonra eşi Gamze Mertol ile birlikte yayımladıkları iki çocuk kitabının resimlemelerini Origami ile yapmıştır. Mertol, pek çok 400x (4004, 4005 vb.) projede eğitmen ve araştırmacı olarak görev yapmış olup aynı zamanda Oryantring eğitmenidir. Mertol, uzun süre Samsun Bilim ve Sanat Merkezi'nde üstün yetenekli öğrencilerle çalıştıktan sonra Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyeliği görevine başlamıştır. 

Dr. Öğr. Üyesi Vesile Gül BAŞER GÜLSOY:

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesi olup birçok ulusal projede araştırmacı ve eğitmen olarak görev almıştır. Bunlardan bazıları "Okul Öncesi Çocuklarda Teknoloji Kullanımı ve Dijital Oyunlar" ve "Burası Burdur Doğada Dur"dur. Öğretmen adaylarının sosyal ağları kullanım nedenleri, bilgiokuryazarlık düzeyleri vb. gibi araştırmalarının yanı sıra "Eğitimde İnternet Uygulamaları ve Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı" gibi dersleri de yürütmektedir. 



Dr. Öğr. Üyesi Onur SEVLİ:

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesi olup birçok ulusal projede araştırmacı ve eğitmen olarak görev almıştır. Bunlardan bazıları "Çevrimiçi Kavram Öğretim Materyalinin Etkisi" ve "Burası Burdur Doğada Dur"dur. Öğretmen adaylarının sosyal ağları kullanım nedenleri, bilgiokuryazarlık düzeyleri vb. gibi araştırmalarının yanı sıra "Eğitimde Bilişim Teknolojileri I ve II" gibi dersleri de yürütmektedir.  

Dr. Nilay YILMAZ:

İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda doktora eğitimini tamamlamıştır. Çocuklar için öykü, roman, resimli kitap, tiyatro oyunu ve yaratıcı yazma kitapları vardır. Yaratıcı drama, yaratıcı okuma, yaratıcı yazma ve çocuk kitaplarının disiplinler arası alanlarda kullanımı üzerine araştırma yazıları, etkinlik kitapları ve makaleler yazmıştır. Sivil toplum kuruluşları, AB projeleri ve MEB için hizmet içi eğitim uzmanı olarak eğitimler vermektedir.


Öğr. Grv. Rıdvan KARABULUT:

Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi Programı'nda öğretim görevlisi olup Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı'nda uzmanlığını almıştır. Projeye, özellikle öğretmenlerin çocuk kitapları yazım sürecinde çocuk gelişimi hususunda dikkate almaları gereken faktörler hakkında uygulamalı olarak bilgi vermesi planlanmaktadır. 


Dr. Ayşe ALKAN:

Samsun Bilim ve Sanat Merkezi'nde bilişim teknolojileri öğretmeni olup bilişim teknolojilerinin derste kullanılma durumları, üstün yetenekli öğrencilerin seçimi için yazılım geliştirme, mobil öğrenmeye yönelik görüşler, uzaktan eğitim vb. konularda yayımlanmış çalışmaları bulunmaktadır.  



Dr. Şirin ÇETİN:

Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik Ana Bilim Dalı'nda doktorasını tamamlamış olup ölçek geliştirme, ölçme ve değerlendirme gibi alanlarda çok sayıda yayına sahiptir. Projede hem ölçeklerin uygulanması, verilerin analizi hem de veri ve olasılık öğrenme alanlarının öğretiminde çocuk kitaplarının kullanımı oturumunda katkı sağlayacağı düşünülmektedir. 


Doktorant Gülnur ÖZBEK:

Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı'nda doktora eğitimine devam eden Özbek, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği mezunudur. Birçok farklı lisede görev yaptıktan sonra Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'ne atanan Özbek, TÜBİTAK Kriptoloji Kış Okulu'nda eğitim almış, TÜBİTAK tarafından ilköğretim ve ortaöğretim öğrencileri için düzenlenen proje yarışmalarında danışmanlık yaptığı projelerle ödül almıştır. Özbek, sınıf içi uygulamalarında popüler bilim kitaplarını sıklıkla kullanmakta ve bu kitaplardan faydalanarak öğrencileriyle matematiksel modelleme vb. gibi pek çok konuda projeler ortaya koymaktadır. Özbek'in pek çok 400x projesinde eğitmen olarak deneyimi bulunmaktadır. 


Doktorant Hüsnü Kamil KARADENİZ:

Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Lisans Programı'ndan mezun olmuştur. Halen Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda doktora çalışmalarına devam etmekte olup özel gereksinimli ve engelli pek çok öğrenciyle çalışma deneyimi bulunmaktadır. Karadeniz, sınıf içi uygulamalarında çocuk edebiyatı ve kitaplarından faydalanmakta olup doktora tezinin konusu hikayeleştirme (storyline) ve müze eğitimi üzerinedir.  



Yazar Birsen ÖZEN:

Profesör Pi adlı 10 kitaplık serinin yazarı olan Özen aynı zamanda sınıf öğretmenidir. Uzun süredir okullarda ve atölyelerde yaratıcı yazarlık eğitimi veren Özen, 100'den fazla çocuk kitabının yazarı ve TRT Çocuk kanalı için yazılmış onlarca çizgi filmin senaryosuna sahiptir.


Yazar Betül TARİMAN:

Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü'nü bitirmiştir. Birçok kitabı ödül alan Tarıman, kurduğu şiir atölyesinde birçok çalışma yapmış, Rıfat Ilgaz anısına verilen şiir ödülünün kurucusu olmuş ve Dünya Yerel Yönetim ve Demokrasi Akademisi (WALD) tarafından Mahalleleri ve Muhtarlıkları Güçlendirme Projesi kapsamında sanat danışmanlığı yapmıştır. Ayrıca Safranbolu 6. Uluslararası Altın Safran Belgesel Film Festivali’nde Tarihin Gölgesinde Bir Kent Masalı adlı Belgesel Film Projesi ile ödül almıştır. Kastra Komnenüs’te Bir İkindi Vakti adlı bir Belgesel Film projesi daha olan şair, “Edebiyatımızda Oğuz Atay” konulu sempozyum düzenlemiştir. “Kastamonu’da Kadınlar Edebiyatla Buluşuyor” adı altında mahalleli kadınlarla (öykü, şiir) atölye çalışmaları yapmış, I.Oğuz Atay Öykü Ödülü’nün gerçekleştirilmesine katkı sunmuştur. 

Yazar Seviye MERİH:

Ege Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun olup hala Antalya Merkez'de İngilizce öğretmenliği görevine devam etmektedir. Edebiyat alanındaki çalışmalarıyla tanınan bir yazar olup öyküleri çeşitli ödüller almıştır. Dil Derneği, EKYAZ (Egeli Kadın Yazarlar Platformu) ve Kadın Yazarlar Derneği üyesi olan Merih, çocuk edebiyatı alanında da eserler vermiştir. 



Gamze MERTOL:

Sınıf öğretmeni olup Dr. Hüseyin Mertol ile birlikte Amerika'ya gitmiş, Kaya'nın derslerine katılmış ve Amerikan eğitim sistemine ilişkin birtakım gözlemlerde bulunmuştur. Amerika'dan döndükten sonra iki adet çocuk kitabı yazmıştır. Mertol, halen Samsun Bilim ve Sanat Merkezi'nde görev yapmakta olup aynı zamanda yaratıcı drama eğitmenidir. 


Zekai KAYA:

Samsun Bilim ve Sanat Merkezi'nde bilişim teknolojileri öğretmeni olup Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabı Yazım Komisyonu'nda 3 yıl süreyle grafik tasarımcı olarak görev yapmıştır. Kaya, "Eğitim Teknolojileri Kullanma ve Materyal Hazırlama, Grafik Tasarım ve Fatih Projesi Eğitici Eğitimi" kurslarını başarıyla tamamlamış ve birçok Avrupa Birliği Gençlik ve Eğitim Programı, TÜBİTAK 4004 ve 4005 projelerinde görev almıştır. 


Mushab Bedirhan ANDIZ:

Türk matematikçi ve araştırmacısıdır. Her yıl matematik tarihi ile ilgili 30'un üzerinde konferans vermekte ve konuşma yapmaktadır. Türkiye'nin en büyük bilim oluşumlarından biri olan "Mühendis Beyinler" oluşumunun kurucusu ve editörüdür. 159 adet popüler matematik makalesi ile 4 adet pür matematikle ilgili bilimsel makalesi bulunmaktadır. Andız, 2 adet popüler matematik kitabının da yazarıdır. 


REHBERLER

İhsan Ege TANER:

Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi 4. sınıf öğrencisi olup proje süresince görevli olan sağlık personeline yardımcı olacak onun dışında görevli olduğu oturumlarda rehber olarak görev yaparak eğitim sürecinin sorunsuz olarak devam etmesine katkı sağlayacaktır. 



Mertcan ESEN:

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı 3. sınıf öğrencisi olan Esen, Tübitak 2209-A kapsamındaki "İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Cisimlerin Alan ve Hacim Hesabı Konusundaki Başarılarına İşbirlikli Öğrenmenin Etkisi" isimli projenin yürütücüsüdür. Bu projeyle işbirlikli öğrenme yöntemleri hakkında hem teorik hem de araştırmasının deneysel deseninden ötürü pratik anlamda deneyime sahiptir. Proje boyunca yapılacak olan etkinliklerde, grup çalışmalarının düzenlenmesi ve sorunsuz ilerlemesi için katkıda bulunacağı düşünülmektedir. 

Sevgi ALTINAY:

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı 3. sınıf öğrencisi olan Altınay, Tübitak 2209-A kapsamındaki "Zeka Oyunlarının İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı Üzerine Etkisi" isimli projenin yürütücüsüdür. Bu projeyle oyunların matematik öğretiminde kullanımı ve önemi hakkında hem teorik hem de araştırmasının deneysel deseninden ötürü pratik anlamda deneyime sahiptir. Proje boyunca yapılacak olan etkinliklerin sorunsuz ilerlemesi için katkıda bulunacağı düşünülmektedir. 


Fadime ELMAS:

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı 3. sınıf öğrencisi olan Elmas, Tübitak 2209-A kapsamındaki "Köklü Sayıların Öğretiminde Hikayeleştirmenin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarısına Etkisi" isimli projenin yürütücüsüdür. Bu projeyle çocuk edebiyatı ürünlerinin matematik öğretiminde kullanımı ve önemi hakkında hem teorik hem de araştırmasının deneysel deseninden ötürü pratik anlamda deneyime sahiptir. Proje boyunca yapılacak olan etkinliklerin sorunsuz ilerlemesi için katkıda bulunacağı düşünülmektedir.



Gamze SABIR:

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı 3. sınıf öğrencisi olan Sabır'ın poje boyunca yapılacak olan etkinliklerin sorunsuz ilerlemesi için katkıda bulunacağı düşünülmektedir. 


Ressam Deniz KURT DURUÖZ: 

Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölümünden mezun olan Kurt Duruöz, yine aynı fakülte ve bölümden uzmanlığını almıştır. Montessori Eğitimci sertifikası bulunan ressamın birçok sergisi ve alternatif eğitim üzerine etkinliklerde eğitmenliği bulunmaktadır. Başka Bir Okul Mümkün'ün Antalya oluşumunda aktif olarak görev alan ressam, Karenin Dışında Alternatif Eğitim Kamplarında da küçük yaştaki çocuklar için yaratıcı sanat üzerine pek çok atölye çalışması yapmıştır. İyi derecede İngilizce bilen Kurt Duruöz, proje kapsamında öğretmenler tarafından üretilecek olan çocuk kitaplarında dikkat edilmesi gereken unsurlar üzerine uygulamalı bir eğitim verecektir. 

Hiç yorum yok: